רווח בשיניים

כל השאלות והדיונים בנושא טיפול, בעיות ושיטות ביישור שיניים: שיניים צפופות, עקומות או בולטות, רסן, סגר הפוך, מנשך פתוח, הרגלים, מציצת אצבע, יישור נסתר פנימי ושקוף. יישור שיניים לבני נוער, ילדים ומבוגרים. טיפול עם ובלי עקירות.

מנהל: דר' טליה דיין

רווח בשיניים

הודעהעל ידי dzrihen » 19 ספטמבר 2012, 18:07

שלום לד"ר

יש לי רווח בשיניים הקדמיות.
הרווח די גדול וזה מפריע לי בחיי היום יום ומונע ממני לחייך בתמונות ובכלל.

שמעתי על טיפול של הוספת חלק מלאכותי לשיניים על מנת לצמצם את הרווח. האם לדעתך זהו הטיפול המומלץ? האם התוספת הזאת חזקה מספיק שאני אוכל ללעוס בלי חשש?

האם התוספות האלה משחיקות עם הזמן?

אשמח לכל עזרה בנושא

תודה מראש
דניאל
dzrihen
 
הודעות: 1
הצטרף: 19 ספטמבר 2012, 18:04

Re: רווח בשיניים

הודעהעל ידי דר' טליה דיין » 20 ספטמבר 2012, 09:23

דניאל שלום,

ראשית צריך לבחון מה הגורם לרווח והאם גדל עם הזמן. בהתאם לגורם יהיו חלופות הטיפול.

צריך לבחון אם מבחינת גודל השיניים הן מאפשרות השלמת קומפוזיט (תוספת) ולא יהפכו גדולות מידי ביחס לשאר השיניים בחיוך, כמו גם אם הסגר ובריאות החניכיים מאפשרים ביצוע השלמה. אם כן אז ניתן לבצע "תוספת" בעזרת חומר בגוון השן ולסגור או לצמצם את הרווח בצורה אסתטית כך שההשלמה הומוגנית עם השן.
השלמה כמו כל שיקום עלולה להשבר אך בד"כ חוזק קישור ההשלמה הנו חזק. עם זאת הדבר תלוי בסגר שלך וצריך בדיקה. "תוספות" אלו עלולות לשנות צבע עם הזמן לגוון כהה יותר ולדרוש החלפתן.

אם הרווח גדול מידי והשיניים יראו גדולות מידי בעת צמצום הרווח ע"י הגדלתן או הרווחים מפוזרים בצורה לא הומוגנית או ישנה בעיית סגר בנוסף אזי צריך לחשוב על חלופות אחרות כגון סגירת הרווח באמצעות "יישור שיניים".

אתה יכול למצוא מידע נוסף ודוגמאות של סגירת הרווחים בשיטת השלמה עם קומפוזיט וכן בשיטות אחרות כאן: http://www.drdayan.net/gap-reduction.html#gap_treatment.

בברכה,
דר' טליה דיין
 
הודעות: 113
הצטרף: 24 דצמבר 2009, 16:17
מיקום: יהודה הנשיא 36, תל אביב.


חזור אל פורום יישור שיניים

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 17 אורחים

cron