יישור קו חניכיים

כל השאלות והדיונים בנושא טיפול, בעיות ושיטות ביישור שיניים: שיניים צפופות, עקומות או בולטות, רסן, סגר הפוך, מנשך פתוח, הרגלים, מציצת אצבע, יישור נסתר פנימי ושקוף. יישור שיניים לבני נוער, ילדים ומבוגרים. טיפול עם ובלי עקירות.

מנהל: דר' טליה דיין

יישור קו חניכיים

הודעהעל ידי לינוי » 15 אוגוסט 2012, 19:32

שלום ד"ר טליה,
אני בת 21. רציתי לשאול שאלה לגביי ישור קו חניכיים.
קו החניכיים שלי שנמצא מעל שתי השיניים העליונות-קדמיות הוא לא אחיד,כלומר מעל שן אחת הוא בגובה מסויים,ומעל השן שליד הוא הרבה יותר גבוה.השיניים שלי די מסודרות (למרות שלא באופן מושלם).ששאלתי את רופא השיניים הוא אמר שכנראה שהבעיה נגרמה בגלל צחצוח אגרסיבי במברשת לא מתאימה,שפשוט הסיר לי חלק קטן מהחניכיים בצורה לא אחידה,האם זה משהו שיישור שיניים יכול לפתור?
תודה.
לינוי
 

Re: יישור קו חניכיים

הודעהעל ידי דר' טליה דיין » 15 אוגוסט 2012, 19:40

לינוי שלום

באופן כללי יכולים להיות שני גורמים אפשריים:
1. בעיית חניכיים ממוקדת בשן זו (לדוגמא עקב גומחה בשן באזור שקרוב לחניכיים, פגיעה בחניכיים באופן ישיר) . נדיר שיהיה צחצוח אגרסיבי רק בשן אחת ובסמוכה לה אין וצריך להיות גורם נוסף.
2. עקב שן אחת שבקעה ("יצאה מהחניכיים") יותר מהסמוכה (לדוגמא עקב שחיקתה יותר מהסמוכה לה בגלל צורת הסגר או תבנית שחיקת שיניים) לה ואז גם החניכיים יורדות נמוך יותר איתה. במצב כזה שן אחת תהיה יותר שחוקה ועבה בחלק הלהבי (החלק החותך) מזו הסמוכה לה ואז גם צורתן לא תהיה בדיוק אותו דבר.

הטיפול הוא בהתאם לגורם: אם הגורם הוא החניכיים אז הטיפול יהיה הוספת חניכיים לשן אחת או חיתוך חניכיים מהשן השנייה תלוי גם בסיכויי ההצלחה והסיכונים במקרה הפרטני.
אם הגורם הוא בקיעת שן אחת יותר מרעותה אז צריך לתקן את קו החניכיים ע"י יישור שיניים (החזרת השיניים למקומן המיועד: הבקעה השן שלידה או החזרת השן שבקעה ביתר חזרה למקומה).

ההחלטה תלויה בתוצאה האסתטית הרצויה בחיוך. ייתכן גם צורך בטיפול משולב - חניכיים ויישור בהתאם לגורם ולמצב בפה.
צריך לאבחן בצורה מדוייקת את הגורם לבעייה בהתאם לאבחנה ניתן לדעת מה חלופות הטיפול שמתאימות.

בברכה,
דר' טליה דיין
 
הודעות: 113
הצטרף: 24 דצמבר 2009, 16:17
מיקום: יהודה הנשיא 36, תל אביב.


חזור אל פורום יישור שיניים

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 0 אורחים

cron