שן בולטת

כל השאלות והדיונים בנושא טיפול, בעיות ושיטות ביישור שיניים: שיניים צפופות, עקומות או בולטות, רסן, סגר הפוך, מנשך פתוח, הרגלים, מציצת אצבע, יישור נסתר פנימי ושקוף. יישור שיניים לבני נוער, ילדים ומבוגרים. טיפול עם ובלי עקירות.

מנהל: דר' טליה דיין

שן בולטת

הודעהעל ידי אבנר » 31 דצמבר 2009, 23:37

שלום

אני בן 26 ויש לי שן בולטת (ניב בולט) ובסמוך אליה יש לי שן הנוטה פנימה.

הרופאים שהייתי אצלם ממליצים על טיפול אורטודנטי, ורופא נוסף המליץ לי על הדבקה ( אני לא זוכר איך נקרא הטיפול בשמו המקצעי )אני רק יודע שיש צורך בהשחזת השן לפני ההדבקה.

האם הטיפול אפקטיבי ואין סכנה לנזק לשן?
אבנר
 

Re: שן בולטת

הודעהעל ידי דר' טליה דיין » 01 ינואר 2010, 18:20

אבנר שלום

ייתכן ואתה מדבר על ציפוי חרסינה. משחיזים את השן ומדובר בטיפול שהוא קוסמטי בלבד.
אם המקרה מתאים ומיומנות הרופא המטפל טובה הטיפול יכול לעזור לשפר מנח וצורה של שיניים אך טיפול זה מתאים אם אין צורך בהסרה גדולה של חומר שן וההדבקה של הציפוי מתבצעת בעיקר על אמייל השן.

לא כל מקרה מתאים. אם יש צורך בשינוי מנח או צורה גדולים אז יהיה צורך בהסרה גדולה של חומר שן ואז הטיפול לא מתאים. בהסרה גדולה של חומר שן יש סיכון גבוה יותר לשן וכבר מדובר בכתר. גם מיקום השורש של הניב חשוב לתוצאה האסתטית הסופית בטיפול של ציפוי או כתר.

לגבי נזק תלוי מה אתה מגדיר כנזק - הרי מסירים משכבה של השן והטיפול לא הפיך. בכל סוג של טיפול יש סיכונים. לשאול את הרופא המטפל שבדק.

בהתאם למקרה ניתן לשקול להעזר ביישור שיניים או כטיפול עזר או חלופה לציפוי חרסינה וכאן אין השחזה של השן כלל. יש היום אופציות שונות ליישור שיניים בצורה שאיננה נראית כלפי חוץ (בלתי נראה) כגון לינגוואלי או בעזרת קשתיות שקופות.
נערך לאחרונה על ידי דר' טליה דיין בתאריך 05 ינואר 2010, 09:17, נערך פעם אחת בסך הכל.
סיבה: שיקול מנהל
דר' טליה דיין
 
הודעות: 113
הצטרף: 24 דצמבר 2009, 16:17
מיקום: יהודה הנשיא 36, תל אביב.


חזור אל פורום יישור שיניים

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 28 אורחים

cron